EFEKTĪVA INTERNETA MĀRKETINGA STRATĒĢIJA
Mājas lapa un e-pasts palielina pārdošanas apjomus Tā kā arvien vairāk patērētāju izmanto meklēšanas programmas un apmeklē mājaslapas, uzņēmumu interneta mārketinga stratēģijas vairs nevar atļauties ignorēt šos patērētāju paradumus. Pircēju skaits, kas izmanto mājaslapas un meklēšanas programmas ar mērķi salīdzināt produktu cenas un iepirkties izdevīgāk, turpina pieaugt. Daļa pircēju turpat internetā arī produktu nopērk, kamēr citi – ievāc informāciju pirms veikala apmeklēšanas vai pasūtījuma veikšanas. Uzņēmumi, kas vēlas izdzīvot, saprot, ka viņiem ir jārada sava uzņēmuma klātbūtne internetā. Interneta mārketinga izmantošana ir arī „zaļi domājoša” uzņēmuma stratēģija, jo internets ne tikai uzlabo efektivitāti, bet arī nepiesārņo vidi. Tomēr uzņēmumam ar mājaslapu vien nepietiek. Konkurence internetā sāk pieaugt. Gudri uzņēmēji jau ir sapratuši, ka internetā var tikt pielietoti arī tradicionālā mārketinga paņēmieni, tomēr tiem ir jābūt pielāgotiem interneta patērētāju vajadzībām.
Tiešais mārketings Pamatā galvenais mārketinga un reklāmas mērķis ir palielināt patērētāju pievērsto uzmanību zīmolam. Turklāt laikrakstu un katalogu reklāmas efektivitāte samazinās, jo samazinās preses abonentu skaits, kā arī patērētāji restorānu, ārstu un mazumtirdzniecības veikalu meklējumos sāk izmantot internetu. Tā kā mājaslapas efektivitātes ziņā sāk pārspēt tradicionālās reklāmas formātus, tad arī uzņēmēji izvēlas interneta vidi.
Efektīvas mājaslapas Pircēji internetā nāk un aiziet ar vienu peles klikšķi. Mājaslapas apmeklētāju plūsmas ātrums pieprasa uzmanību piesaistošus un noturošus mehānismus. Ja tirgotājs nesaprot konkrētā patērētāja vajadzības, uzņēmums ir zaudējis klientu un darījumu.
Tāpēc efektīvai mājaslapai ir jāiekļauj: Informācija priekšplānā – Mājaslapas mērķim ir jābūt skaidram, uzreiz ieejot lapā. Tikai dažām kompānijām ir nepieciešama mājaslapa ar Flash ievadu. Flash tikai pazemina iespējamību, ka apmeklētājs atradīs meklējamo. Pārliecinies, ka mājaslapa atveras pievilcīgā veidā, kas ir saskaņā ar paša uzņēmuma darbību ārpus interneta. Vienkāršs lapas izkārtojums – Vienkāršs un vienā stilā ieturēts lapas izkārtojums parāda, ka uzņēmums ciena savu patērētāju. Tas norāda, ka uzņēmējs saprot, ka arī patērētāja laiks ir vērtīgs. Virsraksti – Tiem ir jābūt jaukiem vai asprātīgiem. Ko īsti uzņēmums piedāvā? Pasaki to uzreiz, piemēram: „Dziļurbumu veikšana 24 - 7: Pakalpojums ir pieejams tajā pašā dienā.” Virsrakstiem ir jāatspoguļo atbilde uz mērķauditorijas vajadzībām. Virsrakstiem nav jāatspoguļo uzņēmēja iepriekšējo pieredzi vai personību. Virsraksts ir domāts patērētājam. Kontaktinformācija – Tieši tā parasti ir galvenā informācija, ko patērētājs meklē internetā. Novieto kontaktinformāciju lapas pašā augšā vai citā viegli atrodamā vietā. BUJ – Patērētāji visbiežāk meklē kaut ko ļoti specifisku, piemēram, vafeļu pannu vai 250 tekstilizstrādājumu numura gaiši zilu lielizmēra palagu komplektu. Iedomājies sevi patērētāja vietā, kas nav redzējis un aptaustījis produktu, un atbildi uz viņa galvenajiem desmit jautājumiem. Tie ir biežāk uzdotie jautājumi. Atbildēm ir jābūt īsām, balstītām uz faktiem un par tēmu.
Patērētāju datu iegūšanas rīki – Izveido anketu vai jautājumu rīku, kas mājaslapas apmeklētājam pajautā e-pasta adresi, bet dari to viltīgi. Draudzīgākais veids, kā iegūt patērētāja e-pasta adresi, ir piedāvājot kaut ko, piemēram, kādu kuponu vai pētījumu par jaunumiem nozarē bez maksas.
Piedāvājums – Vienmēr izsaki piedāvājumu. Piedāvā interneta ziņu izdevumu vai izdevīgu pirkumu, piemēram, pērc vienu, otru, izmantojot kuponu, dabū par puscenu. Piedāvā ko tādu, kas pieprasa patērētāja atbildi. Aicini uz rīcību – Vissvarīgākie vārdi mājaslapā ir „klikšķini šeit”. Uz peles ir „sagatavots” patērētāja pirksts, neatstāj viņa vēlmi klikšķināt bez ievērības.
Veiksmes formula
Efektīva mājaslapa sasniedz savu mērķi, iegūst informāciju par patērētāju, lai var tikt sagatavots piedāvājums - visam ir jānotiek tik ātri kā svilpienam. Pievilcīga mājaslapa var būt jauka, sevišķi, ja prece ir domāta patērētājam ar ienākumu līmeni virs vidējā, tomēr vēl daudz, daudz svarīgāka ir vienkāršība un efektivitāte. Patērētāji izmanto internetu, jo viņi sagaida, ka tas būs ātrs. Viņi cer ietaupīt naudu un laiku. Neliec patērētājiem Tevi pamest. Visbeidzot… Nekrīti izmisumā, ja sākumā mājaslapas apmeklētāju skaits ir zems. Meklēšanas programmām paiet kāds laiciņš pirms tās atrod mājaslapu. Tomēr mājaslapu īpašniekiem vajadzētu būt proaktīviem un lapas popularizēšanai izmantot arī citas iespējas: tradicionālo mediju reklāmu, reģistrēt mājaslapu meklēšanas programmās, reklamēties, maksājot par klikšķi, apmainoties ar tiešsaišu izvietošanu ar kādu citu mājaslapu u.c.
Call the Skype Echo / Sound Test Service |